lördag 27 augusti 2022

Barnbarn

Evolution och mening

Jag har blivit med barnbarn! Fantastiskt ❤️Vilken är din mening med livet? I min bok "En stund på jorden" beskriver jag hur jag ser på den frågan. Alla har sina unika svar. Många försöker göra det meningsfullt. En meningsfull del av mitt liv är att försöka bidra till att kommande generationer människor ska få det bättre. Särskilt kommande generationer som lever i de delar av världen som jag har en möjlighet att påverka.

Idag är en stor dag för mig, i mitt unika liv. Jag har blivit farfar till en sondotter. Mitt hjärta är så upprymt av kärlek och livslust att jag inte kan beskriva det i ord. Jag är enormt tacksam för att jag fått två fantastiska barn. Jag har upplevt, och upplever mycket utveckling och kärlek tillsammans med dem. Nu får jag chansen att uppleva och känna mycket kärlek till ytterligare en generation närstående, och nya personliga utvecklingssteg. Även om jag brinner starkt för att bidra till en positiv samhällsutveckling för alla är onekligen den egna familjen särskilt viktig. Ett skäl till varför den är särskilt viktig är att i det perspektivet, i familjesammanhanget, har man stora möjligheter att påverka hur livet utvecklas. Bidra till evolutionen, att kommande generationer blir duktigare och får det bättre än tidigare. Några av oss har tur att ha föräldrar och föräldrars föräldrar som är närvarande, uppmuntrande och kärleksfulla. Många har det tyvärr inte. Många gånger för att de föräldrarna kämpar mycket med sig själva och sin psykiska hälsa. Charles Darwins läror har stor betydelse inom evolutionsläran. Att försöka bidra till att nya generationer blir bättre än tidigare är en viktig uppgift för oss vuxna. Det inkluderar att anpassa våra liv till ökad värme.

https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/charles-darwin-och-evolutionslaran

En ny homosapiens sapiens har "klivit" ut på vår jord. En ny flicka är redo för sin utvecklingsresa på en fantastisk jord fylld av utvecklingsmöjligheter och fantastisk natur, andra människor, djur och övrigt liv. 

Kära barnbarn, varmt välkommen! Den stund jag har kvar av livet på jorden kommer jag också vara en positiv, hoppfull och kärleksfull farfar som kan stötta lite då och då när det kan vara av värde. Om jag lyckas kan jag på nya sätt bidra till de kloka ord som står skrivna i målgången när Vasaloppet körs, "I fäders spår mot framtida segrar". Livet är fantastiskt!

https://www.pinterest.se/pin/209487820151543111/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar