torsdag 13 januari 2022

Straffa de skyldiga

Som man bäddar får man ligga

Många fortsätter att förvånas över att SD får så starkt väljarstöd i Sverige. Mycket mer än MP, C och L tillsammans. Hur är det möjligt att förvånas över när sanningen är att det är det enda riksdagsparti som inte stöttat en vansinnig migrationspolitik och en värdelös integrationspolitik. SD är de enda i riksdagen utan skuld för migrationsproblemen eller bristen på vettigare integrationspolitik. Det är bara ett faktum. Och de övriga partierna ägnade sig länge åt att mobba de demokratiskt framröstade SD istället för att anpassa migrationspolitiken till att bli mer hållbar och införa en integrationspolitik värd namnet. Jag tycker det finns mycket av SDs politik som jag tycker är oklok. Det innebär inte att det är omöjligt att också vara överens om problembilden kopplat till enskilda sakfrågor. Och att kompromissa fram problemlösningar mellan alla partier som tycker liknande i just sakfrågor. Personligen anser jag att ett demokratiskt problem i Sverige är att ansvaret för enskilda politiker är för litet. Gång efter gång kan de gömma sig bakom ”partiet”. Det personliga ansvaret behöver stärkas både för politiker och tjänstemän i Sverige. 

Nedan dokumentärfilm om invandringseffekter i Ronneby är sevärd. ”När världen kom till Ronneby”. Det är nästan upphetsande att SVT publicerar ett så ärligt program som tydligt beskriver hur den vansinniga migrationspolitiken, och oansvariga integrationspolitiken, ställt till det runt om i Sverige. Inte minst den okloka EBO-lagen som gett asylsökande och icke medborgare med fullt försörjningsstöd rätt att flytta till vilken kommun de vill. ”Bara” den dumheten har kraftigt eldat på utanförskapsproblemen och segregationen. Du som följer min blogg vet att jag länge skrivit om hur viktigt det är att ta stora kulturella skillnader på stort allvar. Det framgår också tydligt i min bok ”En stund på jorden”. Och som de tar upp i filmen är tilliten kraftigt försämrad och demokratin i gungning. Två viktiga skäl till varför vi startat Utvecklingspartiet demokraterna, UP, är för att stärka demokratin och återbygga tilliten mellan oss invånare. Även inom politiken måste det personliga ansvaret bli större! 

"I samband med flyktingströmmen 2015 fick Ronneby 3000 nya invånare och skolorna 1000 nya elever. Tom Alandh reste till Ronneby för att ta reda på hur detta påverkat samhället och invånarna och deras verkliga och upplevda trygghet."

https://www.svtplay.se/video/33597742/nar-varlden-kom-till-ronneby

Jag har länge förespråkat att EBO-lagstiftningen måste avskaffas. Om det har jag motionerat och argumenterat i många år. Självklart har jag då anklagats för att vara rasist och inte företrädare för en integrationspolitik som kan fungera. Nu vill äntligen S avskaffa EBO. Suck, suck och suck att det som borde ha gjorts för länge sedan först nu ändå ska bli en utredning.... Socialdemokraterna har styrt Sverige i sju år och inte gjort något hittills för att på allvar vända den negativa utvecklingen. Nu, när den misslyckade invandringspolitiken sjunkit in hos de flesta icke tokliberala agerar S. Det är visserligen bra men senfärdighet måste straffas av oss väljare när det leder till så stora negativa konsekvenser. Det är valår och de utgår ifrån att många väljare är korkade och röstar som de alltid gjort, och förlåter vansinnig dumhet.

"Den så kallade ebo-lagen, lagen om eget boende, innebär att en asylsökande som kommer till Sverige kan välja att ordna sitt boende på egen hand. Lagen infördes 1994 och gjorde det möjligt för asylsökande att ordna eget boende i stället för att bo på Migrationsverkets anläggningsboenden, till exempel hos vänner eller släkt, utan att förlora sitt bidrag.

– Syftet med reformen var bland annat att mottagandet skulle präglas av egen valfrihet och ökat eget ansvarstagande. Men det har lett till ökad segregation och ojämlikhet, säger Ygeman.

– Ofta har de asylsökande bosatt sig i områden med stora socioekonomiska utmaningar i storstadsregionerna. Det har försvårat integrationen."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-vill-avveckla-ebo-lagen-forsvarat-integrationen

Precis som rikspolischefens kollegor sade till mig redan våren 2015, innan den stora invandringsvågen, talar nu Anders Thornberg i klartext om hur den vansinniga migrationspolitiken, och obefintliga integrationspolitiken, kraftigt påverkat den grova brottsutvecklingen. Jag har länge skrivit och talat om sambandet. Jag är inte rädd för att kallas rasist eller för att kränka bara för att jag säger sanningar från verkligheten. Jag vet att jag inte är rasist och jag ser inget värde i att kränka andra människor. Om andra människor blir kränkta av att jag lyfter problem och brister backar jag inte, problem och brister måste lösas. Vill du ha politiker som aldrig i tid ser och tar i problem? Det vill inte jag! Kryssa gärna Stefan Hanna i valen till Uppsala kommun och region Uppsala 2022. Partiet heter Utvecklingspartiet demokraterna.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/rikspolischefen-migration-kopplad-till-gängtillväxt/ar-AASF8mu?getstaticpage=true&automatedTracking=staticview



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar