tisdag 19 februari 2019

Mental återhämtning

Rast och vila
Människor som arbetar hårt behöver regelbundet vila. För mig är den absolut härligaste avkopplingen vintersemester som inkluderar nedförsåkning, afterski och bastubad. Nu är jag på det och njuter för fullt. "Work hard and play hard" som en av mina första chefer på IBM uttryckte det.

Särskilt människor som befinner sig i destruktiva miljöer med människor som mobbar och trakasserar är det än viktigare att löpande återhämta sig. Jag blir fortfarande förbannad ibland över hur några personer ägnat mycket energi åt att sprida helt missvisande rykten om mig. Och det är knappast förvånande att varje gång jag ser någon av dessa få personer så fylls jag av negativ energi. De borde ställas inför rätta för förtal. Tyvärr är det inte så lätt att driva förtalsmål när man är en offentlig person. Det tycks få ingå i den personliga ekvationen att man ska behöva stå ut med oacceptabel smutskastning. Det glädjer mig mycket att Uppsalaborna inte gått på den smörja som spridits. Som tur är finns gott om Uppsalabor och andra människor som fyller mig med positiv energi.
https://stud.epsilon.slu.se/4986/1/pell_m_121018.pdf
Dagens besvikelse
Magdalena Andersson. Det var hon som först, i opposition, talade om att ”de svenska ladorna är tomma”. BNP per capita utvecklas uselt. Lösningen på alla jordens problem är dock inte ständiga skattehöjningar. Det blir intressant att ta del av hur C och L förhåller sig till de förslag som kommer. Helt klart är att skatten på arbete redan är väldigt högt.

”– Min ingång är att vi behöver skatteintäkter för att säkra välfärden i den demografiska situation som vi befinner oss i, fortsätter Magdalena Andersson.”
https://www.expressen.se/dinapengar/magdalena-andersson-skatten-kommer-att-hojas/

Dagens stjärna
Min dotter. Det var inga problem att direkt modigt åka i de högsta backarna och sitta i de läskigaste liftarna. Hon stöttade också en vän på ett föredömligt sätt i backarna. Stolt pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar