fredag 7 december 2018

Någon djä ordning

Rättssamhälle
Tänka sig att en partistyrelse till ett parti som ingår i Sveriges lagstiftande församling beter sig både demokratiskt föraktfullt och rättsvidrigt. Mycket kunde jag tänka mig men inte en så kraftig dikeskörning av den juristutbildade A. Lööf. Oavsett hur mycket hon och andra i partistyrelsen har blivit duperade och lurade av den lilla grupp som kampanjat mot mig i Uppsala faller nu allt ansvar på Centerpartiets partistyrelse. På den upplyfte A. Lööf. Förtroendet är på rejält nedåtgående kopplat till alla oseriösa och svekfulla ageranden kopplat till regeringsbildning. Nu också ett rejält demokratiskt klavertramp. Bara en person som blivit extremt full av sig själv kan röra till det så här destruktivt för sitt parti.

I dagens UNT kan vi som betalar... läsa hur de anonyma källorna som kampanjat emot mig, under en lång tid, försöker rättfärdiga sitt handlande. De fortsätter att sprida lögner. Och de fortsätter att vara anonyma kritiker. Extremt oseriösa, odemokratiska och rättsvidriga personer. Samma personer som A. Lööf gillar.

Några reflektioner på dagens UNT kommentarer från dem som anonymt trakasserar mig;

1. Varför vågar inte de få som ljuger när de anklagar mig nu tala om vilka de är? Jag är utesluten ur partier och kan väl inte ses som ett hot mot deras politiska karriär längre!

2. Jag har aldrig stoppat någon förtroendevald som velat göra mediautspel, tvärt om uppmuntrat det. Jag har dock velat vara i loopen för att 1. Försöka ha koll på planerade externa utspel 2. Kunna hjälpa till att kvalitetssäkra ett utspel 

3. DDR-kopiekampanjen för frihet var sanktionerad av valledningen.

4. De extra politiska sekreterarna jobbade INTE med någon personvalskampanj för mig. Sex vittnen kan vittna om det. Vi fokuserade på den sakpolitik som C Uppsala beslutat att fokusera på i den lokala valplattformen. 

5. Jag korrigerar aldrig på min blogg. Eftersom vissa gjorde ett stort nummer av ”Dagens kalkon” bytte jag den rubriken till ”Dagens besvikelse”.

6. Jag ser kritik som en chans att förbättra. MEN kritiken måste vara konstruktiv/saklig för att jag ska kunna förstå vad jag kan förbättra. Inte bara en massa känslomässigt snömos som är vad de kommit med hittills. Jag vill ha upp alla kort på bordet. Inga hemligstämplingar accepteras när så allvarliga övergrepp på demokratin genomförts. 

7. Det finns massor av människor som kan vittna om att min ledarstil är inkluderande. Inkludering och resultatfokus är fundamentala delar av mitt ledarskap.

8. Tretton tidigare ledande personer fattade beslutet att inte ingå i ett vänsterstyre i Uppsala. Samtliga avböjde Socialdemokraternas invit att ingå i ett lokalt regeringsunderlag. Det var inte Stefan Hanna som ”förstörde” möjligheten att gå åt vänster. Sakpolitiskt bär ofta inte V, MP och S på den politik C Uppsala verkar för. Om man har någon ryggrad satsar man på samarbeten där likheterna är betydligt fler.
Dagens besvikelse
Centerpartiets och Liberalernas förhandlingar i regeringsbildningen. Vi är många som inte vill ha ett vänsterstyre eller ett naiviststyre i Sverige. Vi är många som vill ha en reformpolitik som stärker svensk konkurrenskraft. Och det är oansvarigt mot dem de ska tjäna när de driver en socialt- och ekonomiskt ohållbar migrationspolitik.

”Exakt hur Centerpartiets och Liberalernas kravlistor ser ut vet få. Men utifrån Annie Lööfs och Jan Björklunds (L) uttalanden kan man ana vilka knäckfrågorna är. Det handlar om tre områden som både är angelägna – i alla fall för C och L – och svårlösta: hyresregleringen, arbetsrätten och lönesättningen. Dessa frågor är inte bara komplexa, till skillnad från enstaka skattesänkningar, utan också känsliga i socialdemokratin.”

”Det gör dock att regeringsbildningen hamnar i händerna på fackföreningsrörelsen, och den är redan uppretad. Lagen om anställningsskydd, och särskilt dess turordningsregler, är en helig ko för LO, som morrat över C och L:s krav på reform av arbetsrätten. Det finns inga garantier för att Löfvens chans att bilda regering överlever ett “rosornas krig”, där delar av arbetarrörelsen motsätter sig en högervridning.”

”Lööf och Björklund måste få en rejäl godispåse med sig tillbaka, för att mildra svekdebatten över att släppa fram Löfven. Och de tänker inte acceptera några tomma löften, som Miljöpartiet i fallen med Förbifart Stockholm och Vattenfalls brunkolanläggningar i Tyskland.”
http://www.gp.se/ledare/broman-sega-knäckfrågor-i-regeringsförhandlingarna-1.11555170

Extremt pinsamt om Socialdemokraterna åter ges makten. Pinsamt om till sist en ensam Moderatregering släpps fram trots att de tidigare fick nej. Jag är inte imponerad av Centerpartiets och Liberalernas regeringsförhandlingar.
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-pressas-hart-i-asyl-politiken-kan-tvingas-backa/

Dagens stjärna
Expressens ledare. Ja, det är redan på övertid att börja använda hjärnan mer inom migrationspolitiken.
https://www.expressen.se/ledare/sverige-bor-vanta-med-att-signera-migrationsavtalet/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar