fredag 22 april 2016

Pinsamt och farligt

Stolthet och lojalitet
Så länge jag kan minnas har jag alltid känt stolthet över att vara en del av det svenska samhället. Ett samhälle med starka frihetsideal men också en stark förankring bland invånarna att kollektivt ta stort ansvar för våra svagaste invånare. Inte minst fliten och klurigheter som skapat flest internationellt framgångsrika företag per capita i världen och enorma idrottsliga och musikaliska framgångar globalt. Det är imponerande. Vi har tidigare helt klart klarat av att laga ihop en framgångssoppa i vårt samhällsbygge. Summan av dessa individuella och företagsframgångar har gjort Sverige till ett av världens rikaste länder. Det har gjort svenskarna till det friaste folket på jorden och med en social fallskärm som ingen annan stans. Betänk att vi är färre än 10 miljoner invånare och lever i en nordlig glesbygd (hela Sverige ses av många andra som en glesbygd). Jag har varit stolt. Även när landet styrts av politiska krafter jag inte föredragit har jag ändå känt stolthet över att vara svensk. För första gången skäms jag över att vara svensk. Det är pinsamt hur dåligt denna regering företräder och representerar oss svenskar. Gång efter gång gör de stora klavertramp och de är oförmögna att driva fram nödvändiga reformer. Min lojalitet mot Uppsalaborna och svenskarna är total. Min lojalitet kommer aldrig att svikta. Jag vill dock ha tillbaka stoltheten och slippa skämmas när jag talar med vänner runt om i världen. MP måste bort från regeringen! De är inte vuxna nog för uppgiften. De tycks också ha stora lojalitetsproblem. De ska ju rädda världen...

Fridolin stod så sent som igår kväll på SVT och bad om ursäkt och förklarade vad han sagt under morgonens intervjuer... Nu tog han avstånd från de som inte hälsar och han sa att Kaplans roll i regeringen blivit ohållbar. Samtidigt fortsatte Fridolin att tala om vilken fantastiskt fin människa Kaplan är. Denna motbjudande och destruktiva cirkus MP måste få ett slut! Är Kaplan lika stolt över Sverige och våra värderingar som jag? Är och har Kaplan haft sin största lojalitet mot det svenska folket som ministrar ska kämpa för, inget annat! Det svenska folket inkluderar alla som får leva här och som finns runt om i världen med korrekta svenska pass. Om Kurdo Baksis anklagelser i dagens UNT stämmer finns uppenbara lojalitetsproblem. Jag undrar vilket förarbete SÄPO gör av personer som ska ingå i en KOLLEKTIV regering? Eller av riksdagsledamöter i känsliga utskott. Jag undrar också om statsministern fått information om liknande som Baksi tar upp av SÄPO, har han bara struntat i det? Jag vill inte ha några politiska ledande företrädare som inte är 100% lojala mot det folk de företräder!
http://www.unt.se/asikt/debatt/galler-mp-eller-akp-4203333.aspx

En kunglig Prince är död
Hur kommer det sig att många av våra mest kreativa och framgångsrika stjärnor dör allt för unga? Människor som gett många av oss så mycket och som skulle kunna ge så mycket mer? Elvis, Huoston, Whinehouse, Jackson och nu Prince är några exempel. Är en del av framgångarna kopplad till att de är vilsna människor? Är globala framgångar för många mer än vad en människa klarar av? Trist att vi än en gång förlorat en stor, banbrytande och konstnärlig artist. RIP!

http://mobile.nytimes.com/2016/04/22/arts/music/prince-dead.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar