torsdag 12 februari 2015

Kontroversiell

Rak, tydlig och relevant
Igår var det åter dags för lite underhållning i Uppsala. Årets starkaste personliga varumärken skulle utses. En jury och några vägledande kriterier sägs ligga till grund för den ranking som görs. Varje person kan ju själv skapa sig en uppfattning om man håller med om att juryn gjort bra eller dåliga val. Jag gillar inte liknande jippon men samtidigt är det kul att enskilda personers betydelse lyfts fram på olika sätt. Mig kallade de kontroversiell. Visst är det intressant att en person som har mitt cv och som många gånger fått ledaruppdrag inom både näringsliv, föreningsliv och politiken beskrivs som kontroversiell bara för att jag kommunicerar rakt, tydligt och försöker vara relevant! Jag vägrar att köpa att det som inte anses vara politiskt korrekt att tala om ska man tiga om. Trots att det ofta är de viktigaste frågorna att diskutera och debattera om för att hitta bästa möjliga väg framåt. Jag efterlyser fler "kontroversiella" personer inom politiken! Det skulle vitalisera och stärka svenskt samhällsbygge! Hör av er till mig om ni vill vara med att försöka få Uppsala att utvecklas i en bättre riktning!

2 kommentarer:

  1. Vad är det di vill göra? Låter intressant men man är ju så jävla bekväm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attrahera fler erfarna människor med civilkurage och engagemang i närsamhällsutveckling till Centerpartiet i Uppsala! Vi är ett pragmatiskt lokalt parti för alla Uppsalabor! : )

      http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

      Radera