måndag 27 juli 2015

Värdegrundsarbetet brådskar

Värdegrundsarbete
Vill du att vårt samhälle ska fortsätta att vara socialt och ekonomiskt hållbart? Tycker du att de värderingar vi under många år har byggt upp är värda att försvara? Jag tycker att vårt Försvar gjort ett bra värdegrundsarbete som passar utmärkt att uppdatera lite för att sedan bli vår svenska värdegrund! Vi behöver en lätt och kortfattad beskrivning av de värden som vårt demokratiska, jämställda och rättvisa samhälle är uppbyggda runt! Det brådskar! Och alla i Sverige mår bra av att vi regelbundet matas med dessa värderingar. Försvarets värdeord är;
Öppenhet
Ansvar
Resultat
Vad väntar vi på? Dugliga nationella ledare? Då tycks vi få vänta.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/om-myndigheten/vara-varderingar/var-vardegrund/

Nyligen råkade den kyrka där jag konfirmerade mig ut för sjuk vandalisering. Lötenkyrkan har klottrats med nazistiska och homofobiska budskap samt har vandaliserats med stenkastning. Förövarna är vad jag förstår fortfarande på fri fot. Övergreppen är återigen exempel på att vårt samhälle socialt håller på att falla sönder. Som sagt, jag kräver av rikspolitikerna att dom nu tar det ansvar för svenskarnas väl som deras förtroendeuppdrag ska innebära! Vi måste bryta denna destruktiva utveckling och en viktig del av det arbetet är en sekulariserad värdegrund!
http://www.svd.se/vald-ett-allt-storre-problem/om/ledare-kolumnister
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sekularisering






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar