tisdag 14 oktober 2014

Dålig ekonomi allt sämre?

Varifrån kommer pengarna?
Magdalena Andersson, ny finansminister, tog i från tårna häromdagen och svartmålade svensk ekonomi kraftigt. Sverige "har tomt i ladorna" osv. Samtidigt fortsätter regeringen att presentera förslag efter förslag som driver kostnader??? Antingen är det idioti som pågår eller ett cyniskt maktspel där Socialdemokraterna målar upp en mörk bild av Alliansens (trots att övriga världen är djupt imponerade över hur väl Sverige står trots rådande mycket dåliga tider i Europa) ekonomiska politik samtidigt som de trots det urusla parlamentariska läget presenterar förslag efter förslag som kostar en massa pengar. "Krona för krona".... Ska jag tvingas jobba endast för mig själv och min familj för att i vart fall säkra upp mina barns framtid? Jag trodde bättre om Socialdemokratin! Att köra ett cyniskt maktspel där de riktar sig mot outbildade, samhällssystemsokunniga, bidragstagare, låginkomsttagare och den lägre medelklassen är osmakligt och jag hoppas för våra svagas skull att det inte bär frukt. Är Sverige återigen påväg mot en Greklandsituation? Den nya regeringen tycks verkligen inte ta ansvar för Sveriges unga och våra svaga! Jag vill lämna ett bättre samhälle efter mig, inte ett sämre! Jag vill inte bara jobba för mig och min familj! Ska det bli nödvändigt?
http://www.dn.se/nyheter/politik/attacken-pa-ministern-han-ar-islamist/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19697347.ab




2 kommentarer:

  1. Tyvärr måste ni sänka denna kommunistsoppa tillsammans med SD (i riksdagen). Ni har bara att vinna på det.

    Kom ihåg att dålig ekonomi är den absolut största orsaken till extremism. Att rädda Sveriges ekonomi med SD förhindrar att krafter som AFA och Svenska partiet kan växa sig starka.

    Media kommer inte gilla det. Men, Era väljare kommer HYLLA Alliansen.


    Lokalt måste spårvagnsmardrömmen stoppas. Varför förstår inte vänstern att sparade pengar är det absolut bästa samhället kan göra för ekonomin? Det är ju konsumption som inte sker. Samt, Trafiksituationen vid Islandsbron är idag kritisk. Spårvagnar kommer inte hjälpa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det försök till vänstersväng vi upplever är om den till delar lyckas mycket olycklig för våra svaga. Slagord och naiva drömmar kommer inte att ge våra funktionshindrade och äldre det stöd jag tycker vi ska eftersträva.

      Radera