onsdag 28 juli 2010

Bidrag till singlar.....

Populismen tycks total. Det kanske alltid har varit så här i val. Eftersom jag är lite mer engagerad i detta val än i tidigare lägger jag kanske märke till mer av valrörelsens olika dimensioner. Jag störs av populism för att vinna enkla och kortsiktiga valresultat. Jag hoppas och tror inte att de allra flesta invånare går på det. Att vara politiker tycker jag innebär att man måste ta ett brett och långsiktigt ansvar för vårt välstånd. När en kommunal Moderat kommunalfullmäktigekandidat går ut och tycke att det är synd om singlar och att man bör överväga bidrag till denna utsatta grupp (enligt honom utsatta i förhållande till de som lever tillsammans och därför har råd med mer). För det första är det helt sjukt att man ens kan tänka så. Ensamstående föräldrar får ofta stöd men ensamma???? Och Nya Moderaterna förvånar.... Bidrag bör alltid undvikas. Att då en nymoderat föreslår bidrag till singlar, då börjar det gå riktigt snett. Istället för att föra fram så dumma synpunkter tycker jag att han skall stötta dem av oss som t ex vill skapa förutsättningar för bra men billigare boendeformer. Det gör det möjligt för singlar och de som skall lämna sina föräldrahem. Det är så ledsamt att i princip alla i Sverige ses som offer. Det är inte så. I pricip ALLA i Sverige har det bättre än 90% av övriga världens befolkning i motsvarande situation. Det trots att Norrmännen köper upp Bohuslän ; ). Skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar