tisdag 10 juni 2014

Opålitlig

Rubriksättare och undersökande journalistik
Livet går vidare. Snart ytterligare en kommunfullmäktigeövning mellan 9-22. Långa dagar är det. Jag och Centerpartiet gör vad vi kan för att Uppsala ska ledas bättre än sämre. Jag och övriga centerpartister gör vad vi kan för att informera Uppsalaborna om vad Centerpartiet står för. Vi tycker att det är demokratiskt viktigt. Vi vill självklart också få så mycket stöd som möjligt för vår politik. Vi har ju bäst politik för Uppsala. Och då gäller det att få många Uppsalabor att tro på just vår politik och våra företrädare.

I dagens UNT skriver journalisten Lindström att jag kan upplevas som opålitlig. Det är en intressant synpunkt. De som känner mig vet att jag bara haft en smärtsam process där jag inte levde upp till mitt ord. I övrigt har jag alltid varit och är en person som lever upp till mina ord. Att kalla det för opålitligt att tydligt marknadsföra Centerpolitik känns inskränkt. Centerpartiet är ett självständigt parti som samarbetar i en majoritet som kallar sig Alliansen. Varje år omförhandlas IVE (kommunens budget) och i år föregås nästa IVE förhandling av allmänna val. Då är det rimligt att varje parti är tydliga med vilka prioriteringar de står för så att väljarna får en chans att välja det parti som bäst matchar deras åsikter.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/en-forsmak-av-host-och-valkamp-3197901.aspx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar