Aftonbladet etablerar sig i Uppsala
Medielandskapet har allt sedan Netscape och andra browsers inträde på marknaden ändrats fort. Många gammelmedia har gått under och många fler kommer att gå under. Och massor av nya aktörer dyker ständigt upp och utmanar andra kanaler och appar. Mobiliteten har påskyndat denna stora strukturomvandling. Aftonbladet har lyckats väldigt bra i den nya medievärlden så långt. Den som framförallt vunnit massor av annonsintäkter är Google! Aftonbladet försöker leda nyhetsflödet och de försöker försvara sin plats som en intressant kompis som alla vill babbla lite med då och då under dagen för att hänga med. Vi får se hur det går. Helt klart är att UNT kommer att få det ännu tuffare i konkurrensen om annonsintäkterna i Uppsala. Tror du UNT finns om 20 år? Kanske. Men då måste det bli något helt annat än vad det är idag.
Skuldavskrivningar
Vänstern har vunnit i Grekland. De har garanterat grekerna om att de ska slippa de åtstramningar de mött de senaste åren, de ska få mer lön och landet ska inte betala tillbaka sina enorma lån. Tragiskt att så många är så dumma att de tror, eller hoppas, att det är möjligt för ett land att ensidigt slippa ta ansvar för sina skulder. Men vad händer om de skiter i att göra rätt för sig? Förutom att det grekiska folket får det ännu värre än nu? Vi lever i oroliga tider. Tiderna blir inte mindre oroliga nu när vänstern tagit över den grekiska regeringen.
måndag 26 januari 2015
Change or die
Etiketter:
Aftonbladet,
annonsintäkter,
förändring,
Grekland,
konkurrens,
konkurs,
UNT,
uppsala
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar