tisdag 8 juli 2014

Stackars folk

Europa behöver ljuspunkter
Jag hade verkligen sett fram mot semifinalen mellan gigantnationerna Brasilien och Tyskland. Självklart håller jag på Tyskland eftersom jag identifierar mig som Europé. Matchen började bra men inom en halvtimme var matchen över. Brasilien kollapsade och bjöd på en lång förnedrande löpning mot att slutsignalen kom. 1-7 är en historiskt svag insats i VMs historia. Med tanke på att VM också äger rum i det fotbollsälskande Brasilien gjorde inte förnedringen mindre. Jag tyckte och tycker synd om det Brasilianska folket. Att Tyskland skulle vinna var jag säker på då Brasilien inte imponerat tidigare i turneringen och då spelat med sina två bästa spelare med i laget. I bästa fall får vi två Europeiska lag i finalen, Tyskland mot Holland. Det Europeiska folket behöver lite positiva känslor i allt mörker som råder på vår kontinent. Ett Europeiskt VM guld kanske kan bana väg mot en positiv vändning i Europa bort ifrån allt starkare bruna krafter, en urusel ekonomi och många, många vilsna själar. Heja Tyskland! Det enskilda land som gjort mest för att inte Europa efter 2008 gjorde som brassarna igår, helt kollapsade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar