onsdag 21 maj 2014

Ja tack - nej tack

Kampanjande
Det är riktigt roligt att vara politiker just nu. Valtider! Och det är mitt första ordentliga val som ledande politiker. Förra gången, år 2010, var jag helt ny och var inte med ordentligt under hela uppbyggnaden till den intensiva valrörelsespurten. I år är jag med ordentligt. Och det känns mycket roligare. Också eftersom vi har många goda resultat att luta oss mot och de bästa vägarna framåt. Vi har också en så duktig och härlig valgeneral.

Om du aldrig provat att dela ut flygblad kan jag rekommendera det. Det är beteendevetenskapligt intressant. Vissa är glada, andra visar ogillande, vissa går långa omvägar istället för att bara låta bli att ta emot, andra stannar och pratar osv. Variationerna av personlighetstyper man möter är så roliga! Jag är verkligen glad över att jag ställer upp som folkrepresentant några år. Jag lär verkligen känna många inom kommunen och jag börjar kunna väldigt mycket om Uppsala kommun. Hur många tror du har en god kunskap om den kommun de lever i? Hur många vet var i kommunen olika människor bor, vilken social status som finns, hur vi klarar skolan, vilka arbetsgivarna är, hur företagen utvecklas etc. Är det inte lite tråkigt att de flesta inte vet så mycket om tillståndet i den egna kommunen? Det är trots allt en väldigt viktig och värdefull kunskap.

Det är mycket nu! Det är mycket nu! Som Stefan Sauk sa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar