söndag 19 juni 2011

Snabba resultat

Korta projekt med stora värden i det lilla
Visst är det härligt att få saker gjorda!? Det tycker jag. När det dessutom går att kombinera korta projekt med nöje, då är det riktigt bra. Idag har jag fått mycket gjort. Först ett morgonmöte med gröna bilister som kampanjar för elbil. Därefter städade jag hemma. Därefter lagade jag lunch & diskade. Därefter tränade jag. Därefter tvättade jag. Därefter lagade jag middag & diskade. Därefter tittade vi på en film samtidigt som jag strök mina skjortor. Många korta projekt blev det. Resultaten blev bra och alla gick relativt snabbt att utföra. Jag gillar kontrasten mellan dessa basprojekt och de stora frågor som jag jobbat med de senaste 16 åren. Vad tycker du? Gillar du att laga mat? Vad tycker du om att städa? Jag tror det är hälsosamt att löpande ha korta projekt som representerar stora värden i det lilla. 

Medelmåttan
Salieri såg sig som en medelmåtta i förhållande till Mozart. Salieri gav uttryck för att världen befolkades av för många medelmåttor. Vannis Stomnaras, grekisk ekonom, gjorde nyligen ett utspel om att "i Grekland frodas medelmåttan" och därför har landet kört ordentligt i diket. Kan det vara så? Vad är problemet med medelmåttor, om något? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar