söndag 9 november 2014

En dans på rosor

Hälsa och välbefinnande
Hur värdefullt kan dans vara för vårt välbefinnande och vår hälsa? Mycket tror jag. Hur viktigt är det för en plats att den har bra dansställen? Eller i vart fall ett ok dansställe. Kanske är avsaknaden av bra dansställen och allt för få yngre människor det som driver på Sveriges kraftiga urbanisering? Så kan det definitivt vara eftersom dans utan tvekan är mycket populärt inom Centerpartiet. På våra stämmor hinner oftast inte förrätten bli uppäten förrän alla är igång och dansar : ). För mig känns det som en bekräftelse om att jag valt rätt parti. Jag kan inte tänka mig att de andra partiernas företrädare är lika danssugna.

I alla tider har människor samlats för att dansa. Av och till har dansställen öppnat sina portar som lockat många och som fångat hela världens intresse och uppmärksamhet. Studio 54 var definitivt en sådan dansplats. Studio 54 är nog tidernas mest kända dans och nöjesplats. Med lagom mängder drycker är danspalats också hälsopalats. Platser där människor har roligt tillsammans. Platser där de som är mycket på dansgolvet också får mycket fysisk träning. Jag är alltid mycket på dansgolvet. När, om någonsin, blir det patetiskt? Och hur kan en dans på rosor vara något enkelt och behagligt? Har inte de taggar?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Studio_54

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar