lördag 2 augusti 2014

Ord, ord och åter ord

Och?
Har du lyssnat på samhällsdebattörer och politiker som ägnat sig åt att med massor av ord inte säga något annat än att något sägs vara viktigt. Ord, ord och ord som inte säger någonting eller möjligen plattityder, övergripande och generaliserande samhällskritik. Dessa ord är värdelösa och tillför inget om ambitionen är att hitta lösningar på upplevda samhällsproblem. Om man ska lösa problem måste man tala ur skägget och både beskriva ett problem och sedan konkret komma med lösningsförslag!

I dagens UNT kan vi ta del av Adam Hedengens (MP) ordorgier. Precis som jag tycks han tycka att svensk integrationspolitik fullständigt misslyckats. Det är positivt att han tycks ha förstått det. Men jag känner mig lurad då jag dumt nog läste artikeln då jag trodde att han skulle göra mer än att tala om att han ser den misslyckade integrationspolitiken som ett problem. Att säga att integrationspolitiken är misslyckad och att det är liberalernas fel är så flummigt att det inte blir annat än ord, ord och åter ord. De strukturella problemen som liberalerna inte ser, vilka är de Hedengren? Vad konkret vill Hedengren och MP göra för att förbättra en misslyckad integrationspolitik? Hans artikel avslutas med "men vi kan ta tag i ett alarmerande utanförskap, se till så att människor får mer likställda livsförutsättningar och värna om det gemensamma samhällsbygget samtidigt som min, din och hens frihet förordas."..... Suck!
http://www.unt.se/asikt/debatt/se-strukturerna-liberaler-3278646.aspx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar