lördag 9 augusti 2014

Humor & glädje

Politiskt korrekt?
Centerpartiets valkonvent fortsätter. Politiken är en politik som kan försvara och utveckla Sveriges nuvarande välstånd. Ett generellt välstånd som inte får tas för självklart. Som det ser ut nu går många kommuner och Sverige mot svagare ledningar. Det är inte bra i oroliga tider. Men väljarna avgör. Du som förstår att en ekonomisk tillbakagång, en centralisering, monopolisering, sämre villkor för småföretagare och kraftigt begränsad valfrihet inte försvarar vårt välstånd, hjälp till att få Uppsalaborna och övriga svenskar att rösta för valfrihet, sund ekonomi, en politik som förbättrar för jobbskapande och en bättre miljö. Centerpartiet är ett klokt val!
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/trenden-talar-for-regering-i-minoritet_3810164.svd

Under Centerpartiets valkonvent blandas de politiska budskapet med mycket humor och glädje. Humor och budskap som "roligast vinner" kommuniceras. Valbar är ett begrepp som används för att beskriva vilka personer på partiernas vallistor som sannolikt kan bli folkliga företrädare. Val-bar (bar) indikerar hur viktigt det är för politiker att i glädje och i lättsam miljö umgås med övriga människor. Personligen är jag fostrad i miljöer där "work hard - play hard" är en självklarhet. Personligen har jag haft förmånen att jobba för mycket framgångsrika företag. Där förstår man betydelsen av "work hard - play hard"! Jag tänker fortsätta att jobba hårt för att leverera hållbar och framgångsrik politik till Uppsalaborna och svenskarna samtidigt som jag tillåter mig att också använda humor som en del av mig för att kommunicera mina och Centerpartiets budskap. Om humorn är tydlig, och därför borde vara lätt att förstå, är det inte oseriöst som vissa tycker. Min valfilm om den biologiska mångfalden, i valet 2010, är ett bra exempel. Jag är en av alla Uppsalabor och jag vet att de flesta Uppsalabor har humor och de gillar att även jag har humor. De som sett t ex den videon tror jag också, lite bättre, förstått vad "biologisk mångfald" innebär och att försvaret av den är en av Centerpartiets viktiga politiska frågor! Mer humor i politiken!

Vem är roligast bland centerföreträdarna på riksnivå? Smaken är som baken men jag vet vem jag tycker vinner stort, Eskil Erlandsson! Vem tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar