torsdag 28 augusti 2014

Flockskydd

Smittspridning
Kikhosta dödar spädbarn i Sverige. I Sverige har vi under lång tid jobbat med vaccinationer för att skydda den "flocken" från farliga sjukdomar. Det kallas faktiskt flockskydd när man regelbundet genomför massvaccinationer. Vet du att det är frivilligt att vaccinera sig? Enligt kunniga inom hälsoskyddsfrågor krävs att minst 90% är vaccinerade för att flockskyddet ska vara tillräckligt starkt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-doda-av-kikhosta/

Personligen anser jag att det ska vara krav på vaccination för att skydda befolkningen så mycket som möjligt mot lätt smittsamma sjukdomar. Det ska då inkludera även vuxna som inte vaccinerats som barn och unga.

Även inom politiken finns en stor smittspridningsrisk just nu. Tyvärr finns en vänstervåg. Om vänstern och MP får stor påverkan på svensk politik, inklusive i Uppsala, går vi en mörk framtid till mötes. Tyvärr kanske det krävs för att folket ska förstå att deras politik kommer att leda Sverige snabbt mot ekonomisk och socialt sönderfall. Jag vill inte leva i ett sådant samhälle. Jag vill inte att mina barn ska ha en så dålig hemmabas. Därför kämpar jag fortsatt med att få Uppsalaborna att se att det finns positiva alternativ.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar