fredag 4 april 2014

DJ

Valrörelse
Valrörelsen har börjat. Jag hoppas det blir en hård valrörelse där skillnader mellan partierna blir tydliga. Samtidigt att det också blir tydligt vilka ledare som kan samarbeta och vilka partier som gemensam bäst kan kompromissa för att bilda en hållbar majoritet. Om senast tre veckor drar kampanjandet igång på allvar. Europaparlamentsvalet är den 25/5. Ett val som i bästa fall tycks engagera endast 50% av väljarna trots att EU styr runt 70% av Sveriges riksdags agenda..... Sorgligt men sant.

För mig är det här min första riktiga valkampanj. Förra gången kom jag in i matchen väldigt sent. Jag tycker det är kul. Jag är van att jobba med tuffa målsättningar och att mätas. Nu är det på riktigt och folket kommer att säga sitt. I september får jag och mina hårt slitande centerkollegor veta om Uppsalaborna tycker att vi gjort ett bra arbete och om de tror att vi kan göra bäst nytta för kommunens välbefinnande. Jag hoppas det. Även om vi tillhör ett nationellt parti så är vi väldigt lokala. Vi har ett lokalt politiskt program och vi har väldigt duktiga människor som är beredda att jobba för Uppsalabornas bästa. I natt var jag DJ för ungdomar. Kampanjandet är i full gång. Jag tror ungdomarna gillar C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar