tisdag 4 oktober 2011

Tröstäta

Dax för ett nytt ekonomiskt system
Som du kanske märkt skriver jag inte så mycket om kaoset i Grekland och västvärldens tuffa situation längre. Det känns helt enkelt som att jag uttömt allt jag har att säga i frågan i många tidigare blogginlägg. Det finns inga genvägar igenom denna kris utan det kommer att kosta "blod, svett och tårar". Jag hoppas innerligt att det inte bara blir krusningar på ytan kopplat till förändringar i de finansiella systemen. Det är inte rimligt att skydda några fås spekulationsmöjligheter samtidigt som en överväldigad majoritet "får bita i gräset". Själv har jag börjat äta lite väl mycket godis. Kan det vara så att jag tröstäter? Tänk vad mycket godis jag hade kunnat köpa om jag hade gått ur aktiemarknaden för ett år sedan.......... Brukar du tröstäta?

Det är dax för ett nytt ekonomiskt system! Varför dröjer det? Finns det ingen kreativitet på våra universitet längre? Finns det inga ekonomistudenter som suktar efter Nobelpris?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar