tisdag 25 oktober 2011

Längtan österut

Längtan ut
I takt med att det blir allt mörkare här hemma känner jag lust att jobba i Asien igen. Det är fantastiskt kul att ha bott och jobbat under många år i den del av världen som på mycket kort tid blivit framtidsmotorn i världsekonomin. Nu är det snart ett halvår sedan jag fick mitt senaste erbjudande om ett lockande utlandsuppdrag. När jag idag sökte en företagarkompis som var på anställningsintervju i San Francisco kännde jag suget ut i världen ännu mer. Det är verkligen en underbar upplevelse att bo och verka i en helt annan kultur under en tid. Alla borde få prova på det eftersom det är både upplevelserikt och fostrande. Jag hoppas att jag förblir attraktiv på marknaden så att jag efter att jag gjort mina år i folkets tjänst kan göra nya utlandsäventyr med min familj. Längtar du efter möjligheten att leva i en annan kultur i ett annat land ibland? Tills vidare får jag nöja mig med lite utlandssemestrar lite då och då.

Klimatutmaningen
Är klimatutmaningen på riktigt eller är det bara vad vissa hittar på? Vad tror du? Helt klart är att vår materialism som nu skall "avnjutas" av massor av ytterligare miljoner människor i t ex Asien kommer att få negativa effekter på vår miljö. Kan det vara det som ligger bakom Bangkoks senaste utmaningar?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/vattnet-stangde-bangkoks-flygplats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar