lördag 29 oktober 2011

Ensamhet

Nära relationer kan inte överskattas
Jag har hittills under mitt liv haft förmånen att uppleva mycket. Jag är väldigt tacksam över att jag är född i en miljö som gjort det möjligt, och att jag själv haft intresset och förmågan att ta vara på många av de chanser jag skapat och fått. Livet är ett smörgåsbord där det är upp till dig hur du förhåller dig till det smörgåsbordet. Under mina vandringar genom livet har jag upplevt väldigt mycket som jag som politiker anser att jag har väldigt stor nytta av när jag tjänar folket och har i uppdrag att skapa ett bra idag men också den bästa möjliga morgondag för oss alla.

Det finns dock en upplevelse som jag inte har och som är allt för vanlig idag. Jag har aldrig kännt mig ensam. Jag har alltid haft förmånen att ha en familj där jag känt mig älskad. Jag har alltid haft vänner. Jag har väldigt många vänner. Jag har flera vänner som jag känner mig väldigt nära. Som jag kan säga att jag älskar. Jag har en underbar familj. Det är det jag värdesätter mest i mitt liv. Mötet med andra människor och framförallt möten med de människor som jag valt att träffa så regelbundet jag kan för att jag gillar dem. Tack till er alla för att ni finns i mitt liv och att ni gör det så fantastiskt! Ett särskilt tack till Mats för att du sedan många år, i vått och torrt, varit en vän som alltid har funnits där och som aldrig tvekat om vad som är viktigt i livet. Nära relationer kan inte överskattas. Pengar och materialism överskattas. Allt för många är ensamma. Även människor som finns i ett sammanhang där många människor är närvarande känner sig ensamma. Varför är det så? Kan det ha med tillit att göra? Om man skall kunna älskas och älska måste man också våga släppa garden och utelämna sig själv. Varför tror du att så många människor upplever att de är ensamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar