tisdag 30 mars 2010

Morötter eller piska

All min erfarenhet har lärt mig att effektivt ledarskap både handlar om morötter och piska. Morötterna är ett betydligt effektivare sätt att mer eller mindre lustfyllt driva utvecklingen i en önskad riktning. Piska kan också fungera men inte på ett bestående sätt och oftast inte i en demokrati. Varför väljer då Miljöpartiet att gång efter gång vara emot eller vilja förbjuda? Om jag är snäll tror jag att det beror på att alla deras företrädare saknar erfarenhet av att leda verksamheter. De är gröna amatörer som är duktiga på att få rubriker för negativa och bakåtsträvande åsikter. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, MP är bra i opposition men nästan lika negativa i maktställning som kommunisterna. Jag tycker om Uppsala och Sverige för mycket för att acceptera att liknande krafter skall få förstöra för våra barn och barnbarn. Det är dax för alla som inte är vänsterromantiker, utopiska drömmare eller som bara gått snett i livet att inse faran som vi är utsatta för! Om du inte bryr dig om dig själv, då hoppas jag du bryr dig om dina kommande eller existerande barn och barnbarn. Jag hoppas också att du lägger din röst på det alliansparti som du bäst tror kan skapa ett välståndssamhälle för de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar