onsdag 10 mars 2010

Andras pengar

Jag blir så upprörd och besviken när jag hör talas om människor som utan problem gärna slösar på andras pengar. Det är tyvärr lätt för vissa att slösa med andras pengar. Skattepengar är i huvudsak andras pengar. Jag kan ha fel men mina minnesbilder säger mig att Västerpartister och Miljöpartister är särskilt begåvade i att göra av med andras pengar och gärna på saker som inte är värdeskapande för andra än dem själva. Jag vill bl a minnas att Gudrun Schuman gjorde både det ena och andra för våra skattepengar, inte minst en massa dubbla skatteavdrag. Idag uppmärksammas att en ledande Miljöpartist i Stockholms kommun också använder skattepengar, andras pengar, på ett oacceptabelt och trolöst sätt. För mig är detta tydliga exempel på att de är olämpliga, väldigt olämpliga, att förvalta de stora mängder skattepengar som vi invånare varje år skickar in i olika system som kontrolleras och styrs av politiker. Det är inte ok att använda skattepengar som om det är en outtömlig skatt. Det är inte ok att ge sig själv levnadsvanor som man inte förtjänar. Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar