lördag 30 juli 2011

Ungdomsminnen

Min bror en vän och jag inledde gårdagens kväll med en middag varefter vi gick på en liten krogrunda. Strax innan midnatt hamnade vi på Södermanland Närkes nation. Stämningen var hög och antalet gäster var stort. Olika musik spelades runt om i de olika rum som det anrika huset bjuder på. De intressanta samtalen med ungdomarna blev många. Jag försökte att inte ställa allt för många "svåra" eller "djupa" frågor i min nyfikenhet att höra hur de såg på olika frågor. Det var ju trots allt "fest" så det får ju inte bli allt för allvarligt. Men, vad tror du är meningen med ditt liv? Vilken nytta gör du för andra under ditt liv? Det är väl härliga festfrågor ; ). Natten blev sen. Vi hade väldigt roligt. För att avsluta det på samma sätt som för 23 år sedan, då jag senast besökte sommarens nationsliv, tog jag och min bror onyttig avslutningsmat vid Nybrogrillen. Kvällen bjöd också på trevliga träffar med flera centerstudenter. Vi har verkligen ett härligt och engagerat centergäng i Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar