söndag 1 augusti 2010

Vad är bra och vad är bättre?

Efter en härlig och solig eftermiddag på Tylösands stränder, och några varv ner i havet, gästade vi Tylöhus för en middag. Vi "lyckades" pricka in DEN utgångskvällen för krogen var full med Halmstads stora stjärnor. Framförallt Per Gessle och Marie Fredriksson. Champagnen, ostrona, oxfiléerna, marulkarna, pilgrimsmusslorna etc hörde till de vanligaste beställningarna. De var alla väldigt välklädda också. Det kändes härligt att vi var där i lätt sommarklädsel och tydligt avvek från de övriga. Den mest intressanta reflektionen var att fundera över vad som är bra och vad som är ännu bättre. Min vän Anders skriver både bra texter och melodier. Jag tycker att flera av hans låtar är mycket bra. Per Gessle skriver låtar som jag i bästa fall tycker är bra. Texterna är inte speciellt djupa, inte så att jag förstår det i alla fall. Trots det är han mycket framgångsrik inte bara i vårt lilla Sverige utan tillsammans med Marie Fredriksson framgångsrik även internationellt. Det är imponerande och från fredagens musikaliska upplevelser och gårdagens möte med Roxetgänget kan jag än en gång konstatera att livet är relativt. Det hedrar Gessle att han på många sätt bidrar till Halmstads positiva utveckling. För mig visar det att han trots framgångarna fortfarande förstår vad som är viktigt och inte viktigt i livet. Det är positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar