lördag 14 augusti 2010

Hälsan viktigast

Borta bra men hemma bäst! Härligt att vara hemma igen och höra skränet från en massa raggare och deras vrålåk som kryssar runt i centrala Uppsala ; ). Hälsan är viktig. Vi säger alla det som ett mantra lite då och då men visst är det lite lustigt att vi oftast tar den för given och det är endast när vi är sjuka eller skadade som vi verkligen förstår hur rätt det är med talesättet att "hälsan är viktigast". Årets sista sommardygn på västkusten blev soligt, roligt och god MEN den avslutande femkampen slutade med en femte och avgörande gren. De som känner mig vet att jag tycker om att vinna...... Smällen i foten gjorde både ont och kändes längst med hela ryggraden och sedan upp i huvudet. För att inte tala om foten. Jag försökte fortsätta men tvingades lämna VO och förlorade : (. Idag är jag som sagt hemma igen och det känns härligt. Kryckorna gör susen men jag kan väldigt enkelt konstatera att det är bara när man är skadad eller sjuk som man riktigt förstår hur bra man har det när man är frisk och hel. Livet blir helt enkelt både enklare och behagligare då. Jag hoppas att min fot kommer igång fort så att jag kan ge 134% i valrörelsens slutskede. Det är jag säker på att den gör : ). Uppskatta varje dag då du är frisk och hel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar