måndag 23 september 2013

Superettan och kvalitet

Grattis
Det är jätteroligt att Sirius herrlag i fotboll nu gått upp till Superettan. Stort grattis och mycket beröm till lagets spelare, tränare, övrig stödtrupp och de lojala fansen. Ett särskilt beröm till Lasse Svensson, klubbens ordförande, som lagt ner sin själ och massor av ideell tid. Inte minst lyckades han övertyga Bengt Ågerup att stötta klubben finansiellt. Bra jobbat Lasse och Bengt. Kul för Uppsala och bra för alla våra fotbollsspelande ungdomar med drömmar att gå i Zlatans fotspår.
http://www.unt.se/sport/kim-skoglunds-revansch---tog-sirius-till-superettan-2602111.aspx

Kvalitet
Jag vill att mina skattepengar används klokt. Det inkluderar att säkra att det vi gemensamt betalar för ska levereras med kvalitet. Jag tycker det var lysande att flera arbetsgivare och arbetsföreträdare idag lanserar ett tydligt ramverk för hur kvalitetsuppföljningen kan standardiseras och vi skattebetalare få jämförelsedata som underlag för t ex våra val av skola eller vård. Bra och viktigt för oss som tror på mångfald och valfrihet.
http://www.dn.se/debatt/ny-etisk-plattform-ska-sakra-kvalitet-i-valfarden/

Övervakning
Är vi dömda innan bevisade skyldiga i domstol? Du som följer min blogg vet att jag känner stor olust över hur vi alla idag är mycket och enkelt övervakade. Att t o m små barn är övervakade och kartlagda är minst sagt anmärkningsvärt. Jag tycker det är osmakligt och helt oförsvarligt. I vilken typ av samhälle vill du leva i? Tror du att det inte spelar någon roll eftersom du inte har något att dölja? Tänk ett varv till! Du vet aldrig vem som tar makten i framtiden och du vet aldrig vad just den gruppen tycker är rätt eller fel.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/over-tusen-barn-med-i-olaglig-kartlaggning/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar