lördag 21 september 2013

Framtidsångest

Var är jag i morgon?
Den som funderar och bekymrar sig om morgondagen lever sannolikt rätt ångestfyllt. Framtiden är osäker för alla. Det enda säkra är att morgondagen bjuder på en ny värld. Jag deltar aktivt i vårt demokratiska arbete på Centerpartiets stämma i Karlstad. Ett nytt och stärkt partiprogram växer fram.  Det blir ett ännu starkare partiprogram framförallt för att jobben bättre ska kunna skapas bland våra företagare för mindre företag, att våra barn och barnbarn får ta över ett miljö och klimatsmartare samhälle, att våra svaga och sjuka ska få samhällets starka stöd och att hela Sverige ska med. Även här på stämman finns gott om människor som bekymrar sig mycket för framtiden. Jag bekymrar mig inte utan försöker se problemen och tillsammans med andra lösa dem. Jag försöker se möjligheterna och tillsammans med andra förverkliga dem. I morgon kommer jag åter att vara hemma och bl a kunna krama min dotter. Det ser jag fram mot.

Utan att vara bekymrad är jag lite ledsen över att jag missade premiären av Hamlet på Uppsala stadsteater. En pjäs som på ett modernt sätt sägs beskriva framtidsångesten. Teaterchefen Linus Thunström fortsätter att göra ett fantastiskt jobb. Förutom att få kulturellt intresserade Uppsalabors uppskattning får teatern löpande mycket goda vitsord i riksmedia för sina uppsättningar. Har du besökt teatern?
http://www.unt.se/kultur/hamlet-i-modern-tappning-2599891.aspx

Hot mot mångfald och valfrihet
Hur stort är hotet mot mångfalden och valfriheten om vänstern tar över makten i Uppsala, länet och staten? Det enkla svaret är väl att vi inte vet eftersom vi inte vet vilka kompromisser de olika delarna av en vänsterregering måste göra för att kunna bilda regering. Bättre kommer det inte att bli. Vad tror du själv händer?
http://www.unt.se/uppsala/sa-privatiserades-uppsala-2599341.aspx



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar