fredag 3 februari 2012

Vem är jag?

Varumärke
Idag lyssnade jag på en intressant man som talade om varumärken. Jag känner många som är väldigt duktiga och väldigt erfarna på att jobba med varumärkesfrågor. Inte minst Thomas Gadd. Idag tänkte jag dock försöka ge en liten reflektion om vad mitt personliga varumärke står för. Eftersom du följer min blogg så kanske du kan hålla med....... Nja inte du som bara gör det för att du tycker att jag är dum i huvudet och står för något som inte matchar det du representerar.... Varumärket är något du förväntas jobba med men framförallt är det vad du vill att ett namn förknippas med och att det du vill förknippas med stämmer i verkligheten. Dvs att du lever som du lär. Så vilket är då mitt personliga varumärke? Vad tycker du? Som vanligt finns massor av uppfattningar.... Framförallt om människor som vågar tycka och som av olika anlednignar blir kända.

Jag
Är det Sverige eller Norge som är Jantes Mecca? Jag tror faktiskt att det, som tur är, är Norge..... Hur ser jag på mig själv? Hur skall jag positionera mig själv ur ett varumärkesperspektiv? Klarar jag av att beskriva mig själv så att de som känner mig håller med? Säkert inte. Men jag gör ett försök. Jag, Stefan Hanna, bryr mig och jag gör. Jag har alltid varit engagerad i att alla människor skall få chansen till ett värdigt liv. Jag har alltid tyckt att de som gång efter gång missbrukar det förtroende som vi alla skall få måste få ta ansvar för att de inte kan förvalta vår välvilja och jag tycker att alla som kan måste göra, måste bidra, för att ett samhälle skall vara så starkt att det klarar av att ge våra svagaste ett värdigt liv. Jag tror att alla, och de är rätt många, som känner mig håller med om att jag tycker så. Jag bryr mig och jag gör!

Lärt mig?
Jag har länge haft många ledande uppdrag. Jag har bl a varit ordförande för Sveriges Juniorhandelskammare, Näringslivets Framtids Forum och för Företagarna. Har jag någon uppfattning kopplat till det jag tycker är mitt eget personliga varumärke? Ja, att politiker allt för ofta enbart bryr sig men saknar förmåga att genomföra det de tycker och de som gör allt för ofta inte bryr sig om hur samhället som helthet skall kunna fungera så bra som möjligt. Är du med? För första gången säger jag, bjud in mig på en träff så skall jag förklara.

Kina
Återigen lyssnar jag till Europas panik...... Kina erbjuder sig att stötta Europa med den enorma lånefälla som stora delar av Europa har hamnat i. Vet du vad som händer när en bank tycker att du inte kan göra rätt för dig? Mats O Sundquist vet. Vet du vad som händer när maffian tycker att du inte gör det du ska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar