måndag 13 september 2010

Intervju och fotbollsmatch

Min morfar kämpar vidare för att Socialdemokraterna skall vinna valet. En journalist tyckte det var intressant att vi är så nära varandra men samtidigt ser så olika på hur samhället utvecklas bäst. Idag blev vi intervjuade tillsammans om våra samtal genom åren och om vi klarar av att vara i samma rum. Morfar sammanfattade svaret på frågan om vi klarar av att samtala utan irriterande konflikter med "vi är inte sådana människor". Högt i tak och utmanande samtal har ofta varit en del av min uppväxt och det är jag tacksam för. Jag tror att journalisten blev imponerad av min morfar när han berättade om sitt tidigare idrottande, sitt nystartade politiska engagemang och inte minst hans berättelser om två av de senaste böcker han läst. Min morfar är en mycket speciell och godhjärtad person. Han var dessutom en av de första som startade en privat skola i Sverige.

Om jag säger att Alliansen i Uppsala spöade Oppositionen i fotboll med 9-2, vad säger du då? Jag är säker på att jag gör mål också ; ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar