torsdag 2 september 2010

Annorlunda födelsedag

Idag har varit en ny födelsedagsupplevelse. Valrörelsens slutfas ger inte utrymme för firande. Dagen har kantats av flyerutdelning, valstugepass, debatter och inte minst företagsbesök. n av debatterna handlade om lärarna och skolans utveckling. Bedrövligt att höra att lärare det blir de som inte kommer in på något annat. Om det är så, då ligger vi pyrt till i framtiden. Vissa i panelen bara klagar och klagar. Själv är jag mycket imponerad av utbildningen på kommunens gymnasieskola Rosendal. Gymnasieutbildningen idag är mycket bättre än den som jag gick i. Ibland måste man också kunna se att det blivit bättre och inte bara gnälla och gnälla och gnälla. Jag och Centerpartiet har självfallet en massa förbättringsförslag kopplat till vår skola. Trots det kan jag sammanfatta mina personliga stora förbättringsdrömmar inom skolan med;

Börja lära ut engelska redan vid 6 års ålder!

Inför filosofi och tal som självklara delar av grundutbildningen! Då kommer vi att bli ännu mer internationella och vi kommer att bli mindre giriga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar