fredag 20 januari 2012

Vad händer?

Sanningen
Det är nästan roligt att följa turerna runt Socialdemokraterna. Jag kan knappt tro att jag under många år varit återkommande på Rosenbad och suttit med intressanta och mäktiga, i vårt lilla land, personer som valt att låna ut sitt namn till Socialdemokraterna. Så sent som 2004 minns jag att jag var på en lunch på SEBs representationsvåning med några av Sveriges mäktigaste personer och vi var fortsatt övertygade om att S skulle påverka Sveriges utveckling i stor utsträckning även framöver. Vi fick fel.

Många fantastiska krafter
Jag vill dock ge några av S toppkrafter "cred" för att de, om de fortfarande är det vet jag inte, är väldigt drivna och intelligenta. Några av de främsta av S företrädare, på riksnivå, har genom åren blivit nära vänner trots att de fortsatt att säga att S är det parti som har de bästa framtidsidéerna som gör att väldigt många kan få ett positivt liv. Trots att S hade alla dessa kraftfulla personer engagerade lyckades de misslyckas att förnya sig. Är inte det intressant?

Nu kommer framtiden
Vad tror du händer med Sosseriet nu? Enligt vissa media är tystnaden total bland Sosseriets elit.
Men vad vill de? Utöver floskler? Utöver gamla idéer som saknar framtidskraft? I morgon kommer jag att tala om vad jag tror händer med Juholt och S.......... Vad tror du händer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar