måndag 9 maj 2011

Folkhälsa

Högre makters stöd
Det tycks som att även högre makter stödjer ambitionen att vi skall bli friskare och gladare. Idag har jag invigit Folkhälsoveckan i strålande solsken! En vecka i glädjens och hälsans tecken kan inte börja bättre. Journalisterna frågade om jag skulle klippa ett band så att fotograferna kunde ta en bra bild. Inget band fanns men en kreativ medarbetare som föreslog att jag skulle hoppa in veckan för ett hälsosammare liv. Jag hoppade.

KS-AU och snart framtidsgruppen
Kommunstyrelsens arbetsutskott och sedan till Stockholm för att träffa Framtidsgruppen. Det skall bli intressant och se vilka världsproblem vi löser under denna träff..... Deltar du i någon grupp med personer som du tycker bryr sig och som har utvecklande samtal utan låsningar i mötet? Jag är mycket glad över att jag är del av denna grupp som ofta för samtal som är mycket intressanta och utvecklande. Att flertalet personer i gruppen också kan bidra till att vårt gemensamma samhälle utvecklas bättre, det skadar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar