tisdag 3 maj 2011

Delegera mera

Delegera mera
Centerpartiet behövs av många skäl. Ett av huvudskälen är att Centerpartiet är en samling människor som vill att beslutsmakten skall vara så nära de som berörs som möjligt. Hur kan man inte tycka det? Själv har jag stor erfarenhet av den positiva kraft som ett delegerat ansvar innebär. Jag blir rätt trött av att höra alla som säger att det skall bli så mycket bättre bara för att man organisatoriskt samarbetar utifrån större enheter. Det blir oftast bara bättre och man väljer att samarbeta eller ej. Det oavsett storlek. Delegera mera!

En kompromiss är en kompromiss
Igår och idag fick jag frågan om jag anser att Landstingets planerade övertagande av Uppsalas kollektivtrafik är bra. Jag svarade att jag och mitt parti är för denna förändring då vi tror att den bidrar till att vi når fördubblingsmålet inom kollektivtrafiken Jag tycker dock att det är tråkigt att inte en mer decentraliserad lösning kan möta lagstifningens nya krav. Kompromiss efter kompromiss har anlänt och

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar