måndag 9 juli 2012

Ansvar för allt

Närmast medborgaren Idag besökte jag som vanligt Stadsträdgården och dess härliga lekpark med min dotter. Där kom två äldre damer fram till mig och sa att de tycker att jag gör ett bra jobb för medborgarna. Det var väldigt trevligt. Vi pratade en del och det som var "intressantast" var att de ansåg att jag som den närmaste medborgarrepresentanten är skyldig att driva alla politiska förbättringsfrågor oavsett om de är på världsnivå, EU nivå, Sverigenivå, regionsnivå eller kommunnivå. Det är ju bara jag och mina kommunala politikerkollegor som 100% företräder just de lokala medborgarna och då måste jag självfart kämpa för alla frågor som berör dem jag företräder. Inga andra politiker än de kommunala kämpar med fokus på närsamhällets positiva utveckling och bästa möjliga jordmån för kommunens invånare. Skatteförslag Det är dags att gå från ord till handling och försöka vända trenden att allt fler blir överviktiga och feta. Framförallt bland dem som har det ekonomiskt svårast. Det är inte acceptabelt ur ett individuellt hälsoperspektiv. Det är inte acceptabelt ur ett arbetsgivarperspektiv. Det är inte acceptabelt ur ett skatteperspektiv. Höj skatten på socker och farliga fetter! Sänk skatten på frukt och grönt! Inför ett hälsoskatteavdrag på 5000 kr per skattebetalare. Ett liknande skatteavdrag skulle göra stor positiv förebyggande skillnad och också stärka vårt föreningsliv. Alla skulle vinna på om detta genomförs! Vad väntar vi på? Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar