lördag 9 oktober 2010

Be better

Att sträva efter ständiga förbättringar inom alla områden är en utvecklande livsfilosofi. Den är alltid belönande. Jag har haft förmånen att i många sammanhang och på många platser runt vår jord kämpa med ständig utveckling av mig själv och de verksamheter jag har varit en del av. Inte minst min tid i Japan gav en ordentlig träning i att ständigt jobba med förbättringar och som en del av det hela tiden lära av det som går snett för att undvika att det händer igen. Prova själv att alltid försöka bli lite bättre på allt du gör så kan jag garantera en större tillfredställelse i ditt eget liv. Det går självklart att tillämpa även i privata sammanhang. Vi kan alla bli bättre partners, föräldrar, syskon, barn, vänner, kollegor och samhällsmedborgare.

Att leda innebär i min värld att driva idéer och målsättningar genom att leda energi till alla som är engagerade i en viss uppgift. Det tekniska ordet ledare innebär just något varigenom energi strömmar. Tänk om alla på ledande befattningar förstog det och försökte leva efter det. Då skulle många verksamheter utvecklas betydligt bättre och antalet organisationer som faller sönder skulle vara färre.

Hur jobbar du med att ständigt förbättra dig? Hur jobbar du med att ständigt ge andra människor positiv energi? Om du inte gör det, är det inte dags? Det gör ju både ditt och andras liv bättre. Prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar