lördag 11 december 2010

Sorg och glädje

Gårdagen var svartare än vad jag trodde när jag skrev mitt blogginlägg. En av mina bästa vänner och hans förtjusande hustru skall skiljas. Rent krass är det bättre att gå skilda världar än att båda eller en i ett förhållande inte tycker att livet känns tillräckligt givande i tvåsamheten. Trots det är det alltid tråkigt med en skiljsmässa då den ofta är förknippad med mycket sorg och bitterhet. Inte minst påverkar den mig själv eftersom jag nu inte kommer att få träffa dessa två härliga och älskvärda personligheter vid samma tillfälle. Livet går vidare. Jag är säker på att de båda hittar bra vägar framåt efter en tids sorgarbete.

I natt festade jag på Uppsala slott. Det var riktigt trevligt. Föredömligt få tal. Av de få tal som hölls var Agneta Simonssons (kommunfullmäktiges förste vice talman) lysande. Hon måste ha lagt ner ordentlig tid på talet. Det inleddes med vad jag upplevde som en hyllning till mig. Jag har säkert fått hybris som tror det men det var fina ord tyckte jag som hon bjöd mig på. I synnerhet i förhållande till hennes kommentarer om övriga kommunalråd. Kvällen var trevlig med god mat, goda drycker och mycket dans. Jag gillar att dansa. Mina centervänner som var där hade väldigt trevligt tillsammans. Fick känslan av att många höll sig till sina partivänner. Det kanske kan ändras på i framtiden genom någon form av korsmingellek....... Jag hade tur som slapp sitta vid honörsbordet. Om man sitter vid honörsbordet brukar det vara lite svårare att ha roligt på dansgolvet..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar