tisdag 21 december 2010

Sista rycket

Nu är det snart årsskifte. För första gången i mitt yrkesliv är jag inte extremt fokuserad på att få till de sista affärerna som gör att man klarar alla affärsmål som förhandlades fram i början av året. Det var alltid de sista timmarnas ansträngningarna som gav de stora resultaten. Så har det alltid varit. Redan på min tid inom IBM fick jag hård drillning i det. Min chef då var Lefi Kroon som tyvärr gick bort förra året. Han var en fantastiskt bra chef som gav mig ett mycket bra stöd i mitt första riktigt utmanande uppdrag. Tack Leif för det du gav mig och för att du var en stor personlighet som gav av dig själv till många ungdomar som hamnat fel i tillvaron! En annan suverän chef jag haft var Ingvar Larsson på Ericsson. Även Ingvar var en stor personlighet som också gick bort för tidigt. Ingvar var också fostrad i konsten att lägga in den där extra växeln inför årsskiften som gav de stora resultaten. Ingvar var också en personlighet som gjorde mer än att berika sig själv. Tack Ingvar för allt du gav mig och alla andra som fick förmånen att jobba ihop med dig. Inte minst var Ingvars begravning ett stort uttryck för hur mycket och hur många som han berört. Jag saknar trycket i slutfasen av varje bokslutsår : ). Det får jag lösa på något sätt till nästa år. Snart ringer vi ut det gamla och in det nya. Då börjar "the rat race" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar