onsdag 26 september 2012

Blodsugare

Dracula
Än en gång har Uppsala stadsteater en pjäs som håller mycket hög standard. Teaterns chef Linus Tunström imponerar bara mer och mer på mig. Det är inte nog med att han konstnärligt leder teaterns verksamhet på ett imponerande sätt, han klarar också av att driva hela verksamheten mycket kompetent. Av det jag förstått är det inte lätt att hitta personer med båda dessa förmågor inom den konstnärliga världen.

Dracula är en härlig blandning av teater och musik. Uppsättningen är också som en surialistisk tavla som lämnar utrymme för mycket egen fantasi och många egna tolkningar. Min tolkning av pjäsen är att Dracula är finansvärldens onda krafter som plågar världens folk och om inte folket sluter sig samman och bekämpar denna kraft, som endast tänker på sig själv, så blir folket inget annat än slavar under dess förtryck. Undrar hur många andra som tycker att det är den samtid som pjäsen försöker förmedla?

Alliansfritt Sverige
Jag undrar jag vad de som är kopplade till Alliansfritt Sverige tycker om Socialdemokraternas senaste utspel att beskriva sitt politiska program som en Affärsplan. Jag bryr mig givetvis inte eftersom det är en rörelse som enbart försöker bekämpa personer som har en annan världsbild än den vänstervridna. Jag vill tacka alla som tillhör det nätverket för all marknadsföring ni ger min person. Det är hedersamt för mig att de ser mig som en fiende. Vänsterkrafter har aldrig skapat välstånd. Vänsterkrafter har aldrig kunnat uppvisa en förmåga att skapa någon form av fungerande demokrati. Trots det är jag tacksam att de finns då de motiverar oss som verkligen tror på demokrati och marknadsekonomi att kämpa hårt för att deras idéer och metoder aldrig skall få en majoritet av befolkningen bakom sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar