tisdag 14 augusti 2012

Skräckscenarie & landsbygdsutveckling

Vad händer om Euron faller?
Jag läser mycket om vad som händer runt om i världen. Massor skrivs nu om Eurokrisen. Trots dessa "massor" av artiklar och reportage kan jag konstatera att jag inte lyckats hitta någon som "seriöst" och trovärdigt lyckas beskriva vad som sannolikt händer om Euron faller (liknande beskrivningar kallas scenarier). Jag kan bara se två skäl till varför det tycks saknas. 1) Det är så negativt att ingen vill skapa den panik som riskerar att uppstå om scenariet beskrivs  2) Ingen har varit med om något liknande och därför är det heller ingen som klarar av att skapa ett trovärdigt scenario. Vad tror du händer?

Landsbygdsutveckling
Bland mycket ansvarar jag för landsbygdsutveckling inom Uppsala kommun. Det är glädjande att vi tycks ha en majoritet bakom Centerpartiets förslag att göra kopplingar mellan exploateringar i staden och vår kransortsutveckling. Skälet till varför Centerpartiet driver denna fråga är att kransortsutvecklingen varit mycket eftersatt i förhållande till tidigare och nuvarande planer. Denna koppling tror jag avsevärt kommer att förbättra möjligheterna för Uppsala kommun att växa mer hållbart.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=5230543

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar