måndag 11 juni 2012

Grattis Oscar

Tiden läker alla sår 
Det är ofta genom att följa andra som man själv steg för steg inser att man blir allt äldre. Idag fyller min bror 40 år. Ett stort grattis till dig Oscar! Tänk vad fort tiden går. Det känns inte som så avlägset när du föddes den 11 juni 1972. För mig var det en stor och lycklig dag. Att bli storebror kändes stort och ansvarsfullt. Redan i tidiga år fick jag ett stort förtroende att byta blöjor, att mata, att läsa sagor och att vara barnvakt. Det var varierande roligt.... Under ett av mina längre barnvaktsuppdrag fick Oscar leva flera dagar på flera dagliga omgångar av filmjölk och musslor. Jag fick stundtals kämpa mycket för att min lille bror inte skulle bli undernärd. Jag lyckades men till priset att Oscar under en lång tid inte uppskattade vare sig filmjölk eller musslor. Möjligen var mitt matval en undermedveten hämnd för alla gånger som min bror stökade till det i mitt rum. Trots denna tuffa upplevelse utvecklades min bror till en fantastisk medmänniska. Tack för att du finns och jag älskar dig! Jag ser fram mot festen och utgår ifrån att det också blir dans ; ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar