tisdag 25 februari 2014

Tragik och lycka

All kärlek till föräldrarna
Jag blev starkt illa berörd när jag läste om den svårt skadade nio åriga pojken som hittats allvarligt skadad på en parkeringsplats. Igår avled pojken. Jag har ingen aning om vem han är eller vilken social situation pojken befunnit sig i. Jag utgår ifrån att han var älskad av sina föräldrar och att de nu är bedrövade över att ha förlorat ett barn.

Eftersom han hittades på en parkeringsplats skulle det kunna vara så att det är någon drogpåverkad som kört på pojken och sedan lämnat platsen. Det är absolut inte osannolikt och det är allt för många som kör bil i vårt land berusade. Nyligen ger en ny lag stöd för att döma rattonyktra till att ha alkolås i sina bilar. Jag tycker att ett alkolås i bilar borde vara lika självklart som en broms. Vad tycker du?
http://www.unt.se/sverige/skadad-nioaring-avliden-3009735.aspx

Älskade son
Idag fyller min mycket älskade son 21 år. Sedan 21 år har han fyllt mitt hjärta med underbara känslor. Jag är så glad över att just han blivit en del av mitt liv. Det finns mycket jag är tacksam för. Min tacksamhet över att ha en son som Fredrik med en stark drivkraft och medmänskligt hjärta är enorm. Massor av grattis och kramar till dig Fredrik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar