fredag 1 april 2011

April, april.....

Politik och humor går inte att förena

Jag tycker att det är märkligt att vissa tycks tro att det är ett skämt att vi inom Uppsala kommun beställt hyenadräkter till de som fuskar med försörjningsstöd eller, ännu värre, ersättningar för att stödja gravt funktionshindrade medmänniskor. Alla borde ha lärt sig att politik och humor inte går att förena. Det är inget aprilskämt att vi beställt hyenadräkter för kommunalt utvecklingsarbete.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4432748

Från liberal till kommunist Jag blev väldigt förvånad när jag fick veta att Uppsala Nya Tidning och dess nya huvudägare ändrat politisk ledarinriktning och nu bygger den politiska propagandan utifrån kommunistiska ideal. Personligen gjorde det mig lättad, då det gör det mycket lättare för mig att förstå att en liberal person som jag så konsekvent förföljs av tidningens ledare. Tänk att det finns förklaringar till nästan allt.

2 kommentarer: