fredag 20 april 2012

Positionering

Valrörelsen är tydligen i full gång
Moderaterna sägs förhandla om försvarets inriktning med Sossarna. Jag hoppas Alliansen är överens om ingångsvärdena.... Eller ser vi formeringen av en ny Allians, en arbetarallians. Kan det möjligen vara så eftersom Arkelsten, moderat fr partisekreterare, fått sparken och ersätts med en man från Örebro som kanske är bra på att just samarbeta med S? Vad tror du?

Trots en budgetprop från regeringen som var tom tycker jag det "haglar" med partiutspel. Möjligen börjar Alliansen ta Sossarna på allvar igen. Kul och bra för Sverige om det är så. I Uppsala visar Sossarna vilken kapacitet de har när de vill bygga sönder den enda större grönytan i ett större kvartersområde samtidigt som de försöker utmåla mig som cyklistmotståndare kopplat till en cykelväg som skall byggas. I det första fallet struntar de helt i det så kallade allmänintresset. I det senare, en kortare cykelväg utanför Uppsala, där hävdar de ett stort allmänintresse. Pinsamt! I synnerhet eftersom det inte är kommunen som hindrar ett färdigställande av vägen. Jag tackar för att Sossarna marknadsför mig kraftfullt, på många sätt, kopplat till deras skuggboxning om cykelvägen. Jag antar att Sossarna ser mig och C som ett stort lokalt hot. Det gör de rätt i. Till alla Bälingebor som bryr sig, det är inte Uppsala kommun som stoppar cykelvägen! Om Länsstyrelsen säger ok byggs vägen : ) Vad kul! Valrörelsen tycks ha startat på allvar : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar