söndag 6 december 2009

Uppsala har en betydligt större potential

Uppsala har förutsättningar som få andra städer i norra Europa att utvecklas mycket positivt framöver. Snart är kommunen 200.000 invånare. Om invånarantalet fortsätter att växa med endast 2% per år kommer vi att vara ytterligare 100.000 om bara tjugo år! Med kraften hos de nuvarande 200.000, som kommer från landets och världens alla hörn, kan vi skapa en ännu mer dynamisk plats där välstånd kan försvaras och skapas. Det är bara vi själva som kan skapa ett bra nu och en välmående morgondag. Ingen annan kommer att göra det åt oss. Jag hoppas få stora delar av invånarna i Uppsala att ge mig sitt förtroende att företräda dem efter nästa val. Jag lockas av tanken att starkt bidra till att göra Uppsala till en av världens mest kreativa och värdeskapande platser. Om vi kan samarbeta bättre och skapa en enande vision är jag övertygad om att vi kan lyckas. Dynamiken och kunskapen har redan sina fästen i staden. Två universitet och studenter från hela världen skapar den plattform från vilken vi ännu bättre kan skapa en stad som erbjuder sina invånare utmanande och välavlönade jobb, stort urval och intressanta förnöjelser på vår fritid, grönområden för själslugn och övrig friskvård samt inte minst attraktiva boendemiljöer. Om jag får invånarnas förtroende i det kommunala valet 2010 skall jag bidra till att dessa möjligheter blir verklighet. Jag startar denna blog för att du skall få en chans att bilda dig en bättre uppfattning om vem jag är och vad jag tycker i olika frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar