söndag 31 januari 2010

Deltidstjänster

Jag blir mörkrädd när jag hör den rödgröna oppositionen eller Vanja Lundby Wedin tala om att lagstifta bort rätten att erbjuda deltidstjänster! Att de som grupp har en destruktiv politik är inte något nytt men hur kan Socialdemokrater och Miljöpartister kalla sig företagsvänliga om de på fullt allvar menar att man inte skall kunna anställa personer på deltidsjobb? I min verklighet innebär det bl a att allt färre kommer att anställa personer och istället hyra in personer via förmedlare. Då får de personer som jobbar deltid vara tvingade att jobba deltid på två ställen eftersom förmedlaren varit tvungen att ge dem ett heltidsjobb. Jag tycker att det är vansinnigt tänkt. Jag tror också att fler med en liknande lagstiftning kommer att bli permanent arbetslösa. Jag hoppas vi slipper de rödgröna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar