måndag 9 november 2015

Goda nyheter

Det finns ett uttryck som lyder "inga nyheter är goda nyheter". Allt för ofta stämmer det vad avser dagsmediers val av nyheter som deras kanaler förmedlar. Det är nästan alltid negativa budskap och konflikter som får del av mediernas utrymme. Därför satte jag nästan kaffet i halsen i morse då jag kom till UNT (Uppsala Nya Tidning). Hela framsidan var full av budskap som i vart fall jag valde att tolka positivt. "Personalens insats hejdade infektioner", "Solbränsle kan ge klimatsmart bil", "Olink nysatsar i Uppsala", "Nytt test för prostatacancer", "ett nytt århundrade kräver en ny skattereform" och "Längre straff för Birger Jarl-attack". Och i tidningen kunde man dessutom läsa om att en mängd ytterligare Uppsalabor än jag kraftigt tar avstånd från DDR-kramarna. Dessutom att FP, eller vad de nu heter (som försvarar konstverket....), hänger på Centerpartiets linje att straffbeskatta miljöförstörande och istället lätta på beskattningen av arbete. Ur led är tiden. Morgondagen känns plötsligt mycket ljusare. Vad är konst? Idag blir nog en riktigt bra dag. Jag hoppas din dag blir särskilt positiv! C! the future.
http://www.unt.se/start/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar