Välståndsbasen firas
Uppsalas Företagargala 2014 blev en mycket lyckad hyllning till företagsamheten och till särskilt framgångsrika företagare. Under flera år har jag haft förmånen att leda juryarbetet att bland många kandidater välja ut Årets företagare och Årets komet. Arbetet är krävande och mycket givande. Utöver urvalsarbetet för att komma fram till finalister avslutas arbetet, innan prisutdelningen, med att finalisterna kort får pitcha sig själva och sin verksamhet inför hela juryn. Det är som ett "draknäste". De presentationerna och mötet med de härliga företagarpersonligheterna är en av årets höjdpunkter. Alla är väl förberedda. Alla finalister kommer (även de superföretagare som ofta finns bland finalisterna och som jag dumt nog undrar om de kommer...). Alla vill vinna. Bland vinnarna, för det är alla finalister, måste alltid en utses till Årets företagare. Att alla vill vinna är också tydligt i samband med att vinnaren presenteras. Då blir de som inte vinner väldigt besvikna. I dagens samhälle går det bl a att följa den känslosamma besvikelsen över att inte vinna på Facebook. Självklart blir vinnaren väldigt glad. Ett stort grattis till alla finalister och ett särskilt grattis till Kaija och Rolf Carlson som fick mest stöd när juryns alla röster räknats 2014.
http://www.unt.se/ekonomi/arets-foretagare-kaija-och-rolf-3142621.aspx
Att synas
Gillar Moderatledaren i Uppsalas marknadsföringsgrepp för att göra sig själv mer känd. Ett ständigt tjatande om att "det går bra för Uppsala" skojas det snart om överallt i kommunen. Därutöver ses han numera också ofta i kostym och röda gymnastikskor. Förvisso är han Maratonlöpare, och skorna är säkert sköna att gå i, men det är knappast därför de är på hans fötter. Vi lever i en ny tid. En tid som kanske kräver de röda gymnastikskornas kontrast till kostymen för att synas. Å ja! Marknadsföringsgreppet fungerar. Annars skulle ju inte jag skriva om det. Bra idéer av den/dom som kommit på dem. Företagsamt : )
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar